Αυτό είναι το πρώτο range-extender EV της Jeep και της Αμερικής!

Αυτό είναι το πρώτο range-extender EV της Jeep και της Αμερικής!

Είτε σου αρέσουν είτε όχι, τα ηλεκτρικά με range-extender αρχίζουν να αποκτούν πρόσφυση στην αγορά καθώς ο ρυθμός με τον οποίο υιοθετεί αυτή την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης μειώνεται και το κοινό (αλλά και οι κατασκευαστές) αναζητά πιο βιώσιμες εναλλακτικές. Τα υβριδικά, είτε μιλάμε για mild είτε για full δεν καλύπτουν πάντοτε τις ανάγκες και τα plug-in δεν προσφέρουν ακόμα πολλά στον τομέα της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών. Έτσι υπάρχει ένα κενό το οποίο έχει το “σχήμα” των ηλεκτρικών με range-extender – των ηλεκτρικών που εξοπλίζονται με έναν θερμικό κινητήρα ο οποίος ωστόσο λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια επεκτείνοντας δραστικά την αυτονομία του αυτοκινήτου. Ένα range-extender EV λοιπόν λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτρικό μέχρι να χρειαστεί φόρτιση η μπαταρία και να μην υπάρχει διαθέσιμος φορτιστής. Τότε ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και αναπληρώνει το φορτίο της μπαταρίας, οπότε η λογική λέει ότι ο εν λόγω θερμικός κινητήρας δεν χρειάζεται να είναι μεγάλος και κατά συνέπεια, ενεργοβόρος.

Αυτό το τελευταίο κομμάτι μάλλον… χάθηκε στη μετάφραση όταν η Jeep εξέλισσε το Grand Wagoneer REV καθώς η αμερικανική εταιρία αποφάσισε να εξοπλίσει το πρώτο range-extender EV όχι μόνο της ίδιας αλλά ολόκληρων των Η.Π.Α. με έναν ατμοσφαιρικό V6 χωρητικότητας 3.6 λίτρων. Ο κινητήρας είναι ικανός για 174 ίππους αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς δεν πρόκειται ποτέ να αναλάβει την κίνηση του μεγάλου SUV αλλά από την άλλη δεν μπορούμε να μην σκεφτούμε ότι παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά με ανώτερη αποδοτικότητα θα μπορούσαν να είχαν επιτευχθεί με κάποιον μικρότερο βενζινοκινητήρα, οπότε η απόφαση της Jeep δεν έχει πολύ νόημα. Ίσως να είχαν μεγάλο stock από V6 ή ίσως να υπάρχει κάποιος λόγος που να σχετίζεται με το packaging ή τα άλλα υποσυστήματα του αυτοκινήτου που απλά δεν γνωρίζουμε.

Ασχέτως αυτού, το Grand Wagoneer REV εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά προσφέρουν περισσότερα από 650 άλογα και 840 Nm ροπής και επιταχύνουν το βαρύ SUV στα 96 km/h σε μόλις 5 δευτερόλεπτα καθιστώντας την συγκεκριμένη έκδοση την ταχύτερη στην γκάμα του μοντέλου. Για την αποθήκευση της ενέργειας φροντίζει μία μπαταρία 92 kWh με την αμερικανική εταιρία να μην αποκαλύπτει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου της στο σύνολο τους αλλά να αναφέρει ότι η μέγιστη αυτονομία του Grand Wagoneer REV με γεμάτη μπαταρία και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου ξεπερνά τα 800 χιλιόμετρα. Το νούμερο αυτό βασίζεται στα αυστηρότερα πρότυπα της EPA αναφορικά με την εμβέλεια και την οικονομία καυσίμου/ενέργειας αλλά σε κάθε περίπτωση δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό δεδομένου του μεγέθους της μπαταρίας αλλά και του παγκόσμιου ανταγωνισμού που συνήθως καταφέρνει να… ξεζουμίζει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα από τα range-extender EV του.

Για την ιστορία να αναφέρουμε πως η “REV” έκδοση αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης ανανέωσης που περιλαμβάνει νέα μάσκα, νέους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και άλλες μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα. Ευτυχώς ή δυστυχώς, το Jeep Grand Wagoneer παραμένει μία αυστηρά αμερικανική υπόθεση και δεν περιμένουμε να αλλάξει αυτό σύντομα…

Prev Post Volkswagen Touareg – Τέλος εποχής με την Final Edition
Next Post Cupra Terramar – Ένα ολοκληρωμένο SUV
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook